Медичне обслуговування
Участь у конференції щодо організації харчування у ЗДО та ЗЗСО
Медична сестра забезпечує повсякденний медичний контроль за станом здоров’я дошкільнят: ранковий підйом, термометрію, обстеження малят, які повернулися після хвороби. Організовує проведення поточної дезінфекції, проводить облік відсутніх дітей, ізолює хворих дітей та забезпечує догляд за ними в ізоляторі. Оформляє необхідну медичну документацію, організовує систему медичного контролю за санітарним станом
- приміщень;
- групових кімнат;
- спортивної зали;
- спортивного знаряддя;
- руховим режимом дітей відповідно до віку і стану здоров’я;
- харчуванням та загартовуванням;
- гігієнічним вихованням малят;
- здійснює антропометричні вимірювання фізичного розвитку малюків.
Одним з важливих призначень медичних призначень медсестри є просвітня робота з педагогами та батьками з актуальних питань фізичного виховання дітей, рекомендації здорового способу життя в сім’ї, контроль за своєчасним проведенням медоглядів працівників дитсадка.
Мета та завдання
Педагогічний колектив НВК с.В.Бакта розробив модель фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному закладі. Мета якої полягає у формуванні фізичного вдосконалення людини та зміцнення її здоров’я вже з раннього віку.
Зміст та форми моделі реалізації спрямовані на забезпечення та зміцнення здоров’я дітей шляхом оптимізації їхньої рухової активності протягом усього часу перебування у закладі. Для досягнення мети необхідно розв’язати такі завдання:
- Створити умови для охорони та зміцнення здоров’я дітей;
- Формувати дітей дотримуватися здорового способу життя;
- Забезпечувати повноцінний фізичний розвиток дітей шляхом інтеграції здоров’язбережувальних технологій з різними видами дитячої діяльності;
- Формувати первинний соціальний досвід дітей, культуру здоров’я та знання про шляхи його збереження.
Цінність нашої моделі полягає у такій організації фізкультурно-оздоровчої роботи, за якої педагоги максимально насичують руховою активністю життєдіяльність дітей. Дитяча діяльність наповнюється оздоровчими заходами, які полегшують та прискорюють протікання адаптаційного періоду, а надалі-забезпечують достатній рівень фізичної підготовленості дошкільників відповідно до їхніх можливостей та стану здоров’я.
Створення предметно-розважального середовища.
Для реалізації плану фізкультурно-оздоровчої роботи у НВК с.В.Бакта створені певні умови, зокрема обладнано:
1. Спортивну залу для проведення фізкультурних занять;
2. Спортивний майданчик;
3. Фітобар, кабінет;
4. Медичний кабінет;
Обладнання спортивної зали містить:
- Два спортивних комплекси;
- Дві секції гімнастичної стінки;
- Похилі драбини та дошки;
- Спортивний інвентар та обладнання.
Широкий спектр фізкультурного обладнання сприяє розвитку інтересу дітей до занять, зміцнення свого здоров’я. Усе обладнання відповідає віковим можливостям дошкільників та санітарним вимогам.
Протягом навчального року обладнано дві групи з лікування та профілактики порушень опорно-рухового апарату, виготовлене нестандартне фізкультурне обладнання. З метою розвитку фізичних якостей формування рухових умінь, виховання потреби у самостійних заняттях фізкультурними вправами у кожній віковій групі обладнано «куточок здоров’я». У цих куточках є м’ячі, скакалки, кеглі, ігри для розвитку дрібної моторики рук та фізкультурне обладнання виготовлене руками вихователів. Використання ростомірів, обладнання «Перевір свою поставу» допомагають дітям самостійно відслідковувати зміни у рості, вивчати свої фізичні особливості. Завдяки оптимально організованій, з точки зору здоров’язбережувальних технологій, життєдіяльності наших вихованців діти самостійно та під керівництвом вихователя отримують елементарні знання і навички щодо формування свого здоров’я.
Діагностика фізичного розвитку дітей та стану здоров’я.
На початку кожного навчального року ми проводимо діагностику фізичного розвитку дітей. Дані, отримані під час детального обстеження, дають нам змогу оптимально спланувати свою роботу, максимально індивідуалізуючи її для кожного вихованця.
Аналіз захворюваності дітей раннього та дошкільного віку медичні працівники нашого дошкільного закладу проводять раз на квартал. Отримані результати заслуховуються на батьківських зборах та на засіданні педагогічної ради наприкінці навчального року.
Систематично проводимо медичні огляди. Дані про стан здоров’я дітей узагальнюємо, в результаті чого педагоги отримують рекомендації в організації освітнього процесу з урахуванням особливостей здоров’я дітей. У кожній віковій групі обов’язково ведемо «екран здоров’я».
Лікувально-профілактична робота.
Лікувально-профілактичну роботу ми здійснюємо на основі аналізу захворюваності дітей та даних, щодо їхнього стану здоров’я та фізичного розвитку. Щорічно відраховуємо періоди підвищення захворюваності : кінець жовтня-листопад та березень-початок квітня. Роботу щодо зниження захворюваності можна поділити на три етапи:
- Підготовчий;
- Інтенсивної профілактики;
- Реабілітаційний.
На кожному з етапів проводимо специфічні,фізіотерапевтичні та зміцнювальні процедури.
Система загартовування дошкільників.
Систему загартовування дошкільників розробляє та координує медичніа сестра дошкільного підрозділу. Основними принципами цієї системи є поступове розширення зони впливу загартовувальних чинників та збільшення часу проведення процедур.
Фізкультурні заняття, гімнастику після сну проводимо в полегшеному одязі, температура повітря у спальній кімнаті старшої групи від +16 градусів за Цельсієм до +18 градусів за Цельсієм. Таку саму температуру підтримуємо у фізкультурній залі. Також проводимо «Ризький метод загартовування» : на дошці зроблені рейки, ці рейки простелені змоченими рушниками і дітки босоніж по них ходять. Також для оздоровлення дітей зроблено три ящики, в яких зберігаємо каштани, пшеницю та різні камінці, викладаємо їх на спеціальну дошку, по якій діти ходять босоніж.
Для дітей третього року життя:
Перший квартал-умивання та миття рук холодною водою з-під крану, повітряні ванни ;
Другий квартал – ходьба по доріжках «здоров’я» від 15 до 20 секунд.
Третій квартал – ходьба по доріжках «здоров’я» до 1 хвилини,ходьба по сольових доріжках.